Pàgineshttps://www.catalunyareligio.cat/ca/pregariacat-celebra-seu-dese-aniversari-nova-web

dissabte, 11 de març del 2017

ESGLESIA MANACOR QUARESMA 3ª SETMANA

  

AVISOS 18-19 MARÇ


–    La   col·lecta    d’aquesta  setmana  serà pel  Seminari i ajudar a la formació dels seminaristes.


– Divendres dia 24 hi haurà l’exercici del  Via-crucis a la Parròquia de Crist Rei ,    serà a les 19 h. Aquest dia per donar més relleu a aquest acte pietós se suprimeix la missa a la dita Parròquia.


– La Confraria del Calvari de la Parròquia de Crist Rei, amb motiu del seu 30 aniversari celebrarà alguns actes oberts a tothom. Concretament, dissabte dia 25 hi haurà la celebració de la missa a les 18’30; a continuació en el mateix temple hi haurà un concert de la banda de música jove d’Inca i a les 20’30 en el saló parroquial, inauguració de l’exposició amb motiu dels 30 anys.


****+++++*****

– Diumenge que ve hi ha el canvi oficial d’horari, per aquest motiu la missa dels diumenges horabaixa en el monestir de les Benedictines començarà a ser a les 18’00 hores.


QUARESMA  (tercera   setmana)



A PLER AMB DÉU

L'escena ens corpren. Jesús, cansat del camí s'asseu just devora el pou de Jacob. Aviat arriba la dona a treure aigua. És d'un poble mig pagà, menyspreuat pels jueus. Amb completa espontaneïtat, Jesús comença el diàleg. No sap mirar ningú amb menyspreu, sinó amb tendresa: “Dona, dona'm beure”.

La dona no s'en pot avenir. ¿Com gosa tenir contacte amb una samaritana? ¿com es rebaixa a parlar amb una dona desconeguda?. Les paraules de Jesús la sorprendran encara més: “Si coneguessis el do de Déu i qui et demana de beure, tu li demanaries, i ell et donaria aigua de la vida”.

Les persones que, aquests darrers anys, s'han allunyat de Déu no són poques, i no se n'adonen del que passa dins el seu interior. Avui Déu els resulta “un estrany”. Tot el que té relació amb ell les sembla buit i sense sentit: un món infantil i llunyà.

Els entenc. Conec el que poden sentir. També jo m'he anat allunyant d'aquell “Déu de la meva infantesa” que em causava pors, neguit i malestar. Probablement, sense Jesús mai m'hagués trobat amb un Déu que avui és per a mi un Misteri de bondat: una presència amistosa i acollidora en qui puc confiar sempre.

Mai m'ha dit res verificar la meva fe amb proves científiques: penso que és un error tractar el misteri de Déu com si fos un objecte de laboratori. Tampoc els dogmes religiosos m'han ajudat a trobar-me amb Déu. Senzillament m'he deixat conduir per una confiança en Jesús que ha crescut amb el anys.

No sabria ben bé dir com es sosté la meva fe avui enmig d'una crisi religiosa que em sacseja a mi com a tots. Només diria que Jesús m'ha duit a viure la fe en Déu de manera senzilla des del fons del meu ser. Si jo escolto, Déu no calla. Si jo obro, ell no tanca. Si jo em confio, ell m'acolleix. Si me dono, ell em soten. Si m'enfonso, ell m'aixeca.
Crec que l'experiència primera i més important és trobar-nos a pler amb Déu perquè el percebem com una “presència salvadora”. Quan una persona sap' el que és viure a pler amb Déu perquè, malgrat la mediocritat, errors i egoïsmes nostres, ell ens acolleix tal com som, i ens empeny a fer front a la vida amb pau, difícilment abandonarà la fe. Moltes persones estan avui abandonant Déu abans d'haver-lo conegut. Si conegueren l'experiència de Déu que Jesús contagia, el cercarien.
José Antonio Pagola





Cansat del camí demano aigua...


Et fiques dins la vida d'una persona
i demanes ajuda que és la millor manera de caminar junts.
Senyor, que sapiguem demanar quan estem necessitats,
que sapiguem donar quan tinguem el que l'altre necessita,
que estiguem atents per a copsar el que ens manca.
Feu-nos sensibles al germà, ajuda'ns, Jesús, a compartir.

Parlareu amb la samaritana, amb aquesta empatia
que tenies amb les dones, i romangué sorpresa de tenir-te a prop,
perquè sempre et senten càlid i proper.
Parlareu d'una aigua que sacia tota set.
Saps tu, Senyor, que tenim set de tantes coses...
i tu ets l'aigua que sacia nostra set de poder,
de prestigi, de diners, de tenir raó...
de desitjos que ens envolten i ens xuclen la vida.

Tu saps, Senyor, que cerquem satisfer les nostres necessitats,
amb compres, viatges, experiències, aventures, relacions i coses,
però el buit interior segueix aquí, dedins, brogint...
perquè del que tenim set és de tu, Pare, de la teva presència,
de gaudir del teu amor, de gastar la vida en les teves coses.

Et cerquem per tot racó,
però et posem altres noms:
ordre, eficàcia, salut, treball, benestar, família, tasques del regne...
i seguim correguent, però res ens neguiteja de debò,
perquè tenim la mateixa set de felicitat que la samaritana.

Avui vull decidir que tu siguis mon únic beure,
viure la vida més amb tu,
donar-te un si rodó, per a calmar neguits,
per a frenar agitacions,
per a deixar que m'amaris, saciis ma set
i em duguis a aqueixa font que porto dintre,
que ets tu, que brolla dins mi,

que dóna vida a balquena.


************
******


MISSES I ALTRES SAGRAMENTS MARÇ 2017


DIA
DOLORS

DIA

CRIST REI

DIA

SANT PAU

11
MARÇ
19h. Fartàritx (T.Riera)
19h. Convent (J. Cabrer)
20h Dolors (Andreu)
11
18.30h (F.Xavier)


11
17h Sant Josep (J. Perelló)
19.30h (T.Tauler)

12
8h Dolors (Andreu)
9h Serralt (T. Riera)
12h (G.Parera)
17 Benedictines (J.Cabrer)
20h Dolors (F.Xavier)
12
11h. (T.Tauler)
19h (Andreu)
12
19.30h (J.Perelló)

18
19h. Fartàritx. Missa catequesi (T.Tauler)
19h. Convent (J. Cabrer)
20h Dolors. (T.Riera)
18
18.30h (Andreu)

18
17h Sant Josep (J.Perelló)
19.30h (F.Xavier)


19
8h Dolors (Andreu)
9h Serralt (T.Riera)
12h (F.Xavier)
17 Benedictines (J.Perelló)
20h (G.Parera)
19
11h Missa catequesi (Andreu)
19h (F.Xavier)

19
19.30h (T.Tauler)


25
19h. Fartàritx. (G.Parera)
19h. Convent (J. Cabrer)
17’30h Noces (Andreu)
20h Dolors. (F.Xavier)
25
18.30h (T.Tauler)

25
17h Sant Josep (J.Perelló)
19.30h (J.Perelló)


26

8h Dolors (Andreu)
9h Serralt (T.Riera)
12h Dolors (Andreu)
17h Benedictines (J.Cabrer)
20h Dolors (F.Xavier)
26
11h (T.Tauler)
19h (F.Xavier)
26
19.30h (J.Perelló)

1
ABRIL
19h Fartàritx (T.Riera)
19 Convent (J.Cabrer)
20h Dolors (F.Xavier)
1

18.30h (T.Tauler)
1
17h Sant Josep (J.Perelló)
19.30h (Andreu)

2
8h Dolors (Andreu)
9h Serralt (T.Riera)
12h Dolors. (G.Parera)
17h Benedictines (J.Perelló)
20h Dolors (Andreu)
2
11h (F.Xavier)
19h (T.Tauler)
2
19.30h (F.Xavier)




AVISOS 11-12 MARÇ


Divendres dia 17 hi haurà l’exercici del Via-crucis a la Parròquia de sant Pau; serà a les 19’30 h. Aquest dia per donar més relleu a aquest acte pietós se suprimeix la missa a la dita Parròquia.

També el divendres dia 17 a les 20’30 h. hi haurà assemblea general de la Confraria del Calvari de la Parròquia de Crist Rei. En aquesta assemblea està previst que hi hagi canvi de la Junta Directiva. La reunió serà en el saló parroquial d’aquella Parròquia.

Amb el lema «prop de Déu i dels germans» celebrarem el pròxim cap de setmana el dia del seminari. Pregàrem per les vocacions i, la nostra aportació econòmica, serà destinada a la formació dels seminaristes. Avui podeu recollir els sobres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada