Pàgineshttps://www.catalunyareligio.cat/ca/pregariacat-celebra-seu-dese-aniversari-nova-web

dimarts, 18 d’octubre del 2011

NEULES








NEULES
Elaborats  per  NORA  VELA   gener  de  2020





L' afició  per les  "neules" em vingué quan estava a Andratx...


Aquesta és la primera que vaig fer:

  Ara només la guard  en  una "fotocòpia", que tenia la meva germana...


       A  Andratx, en  vaig fer "moltes"  i  les hi vaig deixar quasi totes.  Només  puc mostrar-ne  una, que sempre l'he guardada amb mi.  És la millor que he fet i  em quedà tan bé  que ja mai la vaig voler repertir.  Vet-la aquí:

........-----.......


I   també     "AQUESTA"
La   fuita   a   Egipte
(mirant   la   BIBLIA  de   GUSTAVE   DORÉ)













        De les que vaig fer a ANDRATX,  destacaria  els 7  SACRAMENTS,  que he pogut recuperar, gràcies a les "fotocòpies" de la meva germana:




........------......






















A  BURUNDI, també  vaig fer "Neules"

 Aquesta "foto" està feta  a  NYABIKERE  (BURUNDI, Nadal, 1999)

..........------........

QUANTES  NEULES   HE  ELABORAT...??

             Tinc  difícil   saber-ho...?
             
             En vaig fer moltes a Andratx,  per Nadal omplia l'Església i en regalava a les persones amigues... potser  n'arribàs a fer cinc-centes...?

A  ANDRATX,   vaig eleborar quasi "tota la infància"  de Jesús:

        Unes  mostres:

  
.........-----........

         A  BURUNDI,  durant un any, practicament, vaig arribar al centenar...  Totes les vaig deixar allà...
          Al manco durant dos anys, per NADAL (ku NOELI)   les  posaren.
          Després, segurament s'han perdut...
.........------.........















































         On sí en vaig elaborar moltes, fins al punt que ja no cabien "dins" el temple parroquial, fou al PORT DE SÓLLER.  Durant 8 anys, totes les vetllades d'hivern i la "Tardor", quan no tenia reunions o les havia acabat, les passava "elaborant Neules"... Vaig agotar tots els "motius",  i no en repetia cap. Potser el mateix "motiu" però en dibuix diferent o en "les puntes", (com deia en Ramon de Sóller).  Vaig acabar per  no fer-ne.  A Manacor no n'he elaborada cap...
Motius propis de Sóller:

 ..........-------........

 

















LES  "12"   MILLORS

De totes les "Neules" que he elaborat,

AQUESTES SÓN  LA  "DOTZENA"

que, a criteri de l'autor, són les millors:














































...........-------..........















AQUESTA   és   "ESPECIAL"























UNES  "NEULES"   MÉS  PER  ACABAR....





7 comentaris:

  1. I encara en fas? Si en fessis, en voldria comprar unes quantes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. fa 8 anys que vaig deixar de fer-ne... Endemés mai n'he venuda cap...

      Elimina
  2. Neules meravelloses... per a mi ha estat un descobriment saber el seu origen, com també apreciar la gran obra d'artesania que, com tota dedicación, no s'acaba en el treball manual sinó que implica tot el món de l'art i de la religiositat. Quina riquesa Joan!!!

    ResponElimina
  3. Me encanto lleva mucho trabajo pero apreciar las es una pasada ya no enseña mas por lo que leí una tradición que no debe morir .

    ResponElimina
  4. Increible!!! enhorabona i moltes gràcies

    ResponElimina